Πώς το Instagram άλλαξε τον τρόπο που αγοράζουμε μονόπετρα δακτυλίδια
της Kimberly Hartman | 19 Μαρτίου 2018 | Μετάφραση: Χατζηγιάννης Επαμεινώνδας από το γνήσιο άρθρο στο Luxury Society που μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ.
Οι γυναίκες, «καταναλωτές της χιλιετίας» (millennials), ολοένα και περισσότερο στηρίζουν την επιλογή των μονόπετρων δακτυλιδιών στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, προτρέποντας έτσι τους κοσμηματοπώλες να γίνουν μέλη του Instagram.
“Ένα διαμάντι είναι για πάντα” ήταν το σύνθημα του Frances Gerety που δημιουργήθηκε για λογαριασμό της De Beers το 1948. Εκατό χρόνια αργότερα, πολλοί εξακολουθούν να τον πιστώνουν για τη μακρόχρονη επιτυχία της παράδοσης του διαμαντένιου δακτυλιδιού στις Ηνωμένες Πολιτείες και στο εξωτερικό. Αυτό το κομμάτι κοσμήματος παραμένει ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό της βιομηχανίας του γάμου όπως το γνωρίζουμε σήμερα.
Παραδοσιακά, ο άντρας που επρόκειτο να κάνει την πρόταση, αναμενόταν να επιλέξει το διαμάντι μόνος του και να εκπλήξει τη φίλη του με ένα δαχτυλίδι που θα φορούσε για το υπόλοιπο της ζωής της. Ένα μονόπετρο δαχτυλίδι αντιπροσωπεύει μια από τις σημαντικότερες αγορές που ένας άνδρας είναι πιθανό να κάνει ως νεαρός ενήλικας (κατά μέσο όρο θα ξοδέψει δύο μήνες του μισθού του σε αυτό).
Από την ίδρυσή της, το εμπόριο διαμαντιών διοικείται σχεδόν εξ ολοκλήρου από άνδρες που έμαθαν την επιχείρηση από τους πατέρες τους και που στη συνέχεια τη δίδαξαν στους γιους τους. Ήταν ένα αποκλειστικό δίκτυο που λειτουργούσε με βάση την εμπιστοσύνη και τις συστάσεις, μια επιχείρηση που εντελώς ειρωνικά δεν περιλάμβανε πολλές γυναίκες. Σήμερα, ο τρόπος που οι καταναλωτές της γενιάς της χιλιετίας (millennials) αγοράζουν δαχτυλίδια αρραβώνων αλλάζει δραματικά. Από στόμα σε στόμα από τις ίδιες τις φίλες, οι οποίες ερευνούν μονόπετρα στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης και δεν διστάζουν να μοιραστούν τα αγαπημένα τους στυλ με τους φίλους και την οικογένειά τους και ενάντια σε όλες τις πιθανότητες, ακόμη και με τους υποψήφιους αρραβωνιαστικούς τους.
Όταν πρόκειται για μονόπετρα, η κοσμηματοπώλης, Stephanie Gottlieb, έχει έναν από τους πιο περιζήτητους λογαριασμούς στο Instagram (με 190K οπαδούς). Επιβεβαιώνει ότι οι περισσότεροι πελάτες της για μονόπετρο δακτυλιδιού, την βρήκαν στο Instagram, η ίδια δηλώνει ότι, “Το Instagram βοήθησε στο γεγονός ότι πολλές γυναίκες οπαδοί μου αποθηκεύουν τις φωτογραφίες μας και, για τις δείξουν στους φίλους τους ή τους κάνουν tag απευθείας στη ροή μας. Αυτό δίνει στους άνδρες την ευκαιρία να δουν τι αρέσει στις φίλες τους και τον άμεσο τρόπο για να μας βρουν “.
Όσο τα ζευγάρια συζητούν ολοένα και πιο ανοιχτά το κοινό μέλλον τους, το θέμα του γάμου αναπόφευκτα προκύπτει και οδηγεί στο να μιλάνε για το δακτυλίδι των αρραβώνων. Όπως αναφέρει η Daily Mail, “μία στις τρεις γυναίκες συμμετέχουν τώρα στην επιλογή του μονόπετρου δακτυλιδιού τους.” Στην πραγματικότητα, τα ζευγάρια αρχίζουν την έρευνα αγοράς μαζί, ξεκινώντας (και ίσως ολοκληρώνοντας) την αναζήτηση στο διαδίκτυο.
“Οι γυναίκες εμπλέκονται ολοένα και περισσότερο στην επιλογή του δακτυλιδιού τους”, επιβεβαιώνει ο Gottlieb. “Βλέπουμε πολλές γυναίκες να πραγματοποιούν πολύ νωρίτερα την έρευνα τους, ώστε να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα προφίλ τους και να αποθηκεύσουμε τις “επιθυμίες” τους όταν ο φίλος τους είναι έτοιμος να το αγοράσει”, συνεχίζει λέγοντας, “σώζει πολλή προσπάθεια από την πλευρά του άντρα, και πραγματικά κάνει τη δουλειά μας πιο εύκολη ως κοσμηματοπώλες. Ξέρουμε ότι θα πετύχουμε το σωστό δακτυλίδι!”
Επιτρέποντας στις γυναίκες να δημιουργήσουν ένα προφίλ πελάτη πριν από την επίσκεψη του φίλου τους, η Gottlieb διατηρεί ένα στοιχείο έκπληξης για την πρόταση, εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι δύο θα είναι πολύ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα της αγοράς τους. Επιπλέον, είναι μια ιδέα που είναι πιθανό να οδηγήσει ζευγάρια να συνεργαστούν μαζί και στην αγορά στεφάνων και δώρων επετείου.
Οι λογαριασμοί άλλων κοσμηματοπωλών στο Instagram, όπως της Nicole Wegman του Ring Concierge (με 135K οπαδούς) και της Lauren B (με 360K οπαδούς) έχουν προταθεί από πολύ γνωστά περιοδικά του χώρου του γάμου, όπως το Bride και το Knot, ως “απαραίτητοι” προς παρακολούθηση για την αγορά μονόπετρου δακτυλιδιού.
Σύμφωνα με τους τελευταία στατιστικά του Instagram, το 68% των χρηστών του είναι γυναίκες και οι γυναίκες έχουν δείξει ότι ασχολούνται περισσότερο με το περιεχόμενο με το οποίο μπορούν να συσχετιστούν. Αυτοί οι κοσμηματοπώλες, που μετατράπηκαν σε παράγοντες του Instagram, φαίνεται να παίζουν σημαντικό ρόλο στην αλλαγή του τρόπου με τον οποίο τα ζευγάρια αγοράζουν τα δακτυλίδια των αρραβώνων τους, παραμένοντας ταυτόχρονα σχετικοί και αξιόπιστοι.